Garabiolo, Gotthard, Ottmarsheim - Reisverslag uit Ottmarsheim, Frankrijk van Bernadette en John Sanders - WaarBenJij.nu Garabiolo, Gotthard, Ottmarsheim - Reisverslag uit Ottmarsheim, Frankrijk van Bernadette en John Sanders - WaarBenJij.nu

Garabiolo, Gotthard, Ottmarsheim

Door: sandersnaaritalie

Blijf op de hoogte en volg Bernadette en John

27 Juli 2011 | Frankrijk, Ottmarsheim

26 juni

Zoals gezegd zijn we eerst naar noord Italië gegaan om een collega van John te bezoeken. Ze hebben er een huisje bovenop een berg in een super klein dorp Garabiolo (Maccango)bij het Lago Maggiore. Het ligt in een dorp met een prachtig uitzicht over het meer. Helaas kwamen we er pas tegen 5 uur aan, niet anders als files gereden bij de rotondes. Echt hopeloos. We hebben er een gezellige avond met Monopolie doorgebracht. We moesten wel aan de gezinsspelregels wennen :). Ook hier was er een kerk om de hoek met een overduidelijke tijdsmarkering mbv de kerkklokken :).

Vandaag werden we wakker met regen en nog eens regen. Er lag echt een wolkensluier om de bergen.Het had weinig zin om het meer te verkennen. De regen viel met bakken naar beneden, maar dat moet in Nederland niet onbekend zijn. We zijn tegen een uur of 12 vertrokken.
Binnen een uur ben je bij de Gotthardtunnel. Maar wat een ramp! Er was zeker meer dan 10 km file. We hebben zeker anderhalf uur praktisch met korte tussenpozen stil gestaan.We besloten om de Gotthardpas te nemen. Een goed besluit. Het werd droog en we hebben behalve de wolken ook prachtige vergezichten gehad. Maar ook nog sneeuwbonken. Het was er 7 graden.......Hier zijn gelukkig wel veel uitkijkpunten.

Boven op de top is het eigenlijk erg grauw en grijs. Er groeit nagenoeg niets. Wel wat veldbloemen, maar er is eigenlijk alleen een grauwe steenmassa. De route op zich is erg mooi. Afdalend is het opvallend hoe vlug het enorm groen wordt en ook hoe de bergen al snel in hoge heuvels veranderen.

In de eerste instantie wilden we in Zwitserland overnachten. Buiten het feit dat er een hoop vol was, waren veel hotels heel erg duur!!

Eenmaal bij Luzern was het al bijna 7 uur en hebben we er haast 2 uur over gedaan om Luzern uit te komen. Wat een toestand daar! Er was een of ander festival en er was niet doorheen te komen. We kwamen uiteindelijk om 21.00 uur in Ottmarsheim en vonden gelukkig een hotelletje. Klein in een klein dorp, maar jee wat zijn we moe. De keuken zou om 21.00 uur dichtgaan, dus voor ons nog even open.

We willen voorkomen om morgen een derde dag heel de dag in de auto te zitten, je komt doodop van je vakantie thuis, dat moet niet de bedoeling zijn. We moeten nog 750 km rijden......we doen rustig aan en maken er morgen nog een vakantiedag van. Kennen jullie t gevoel van eigenlijk niet naar huis willen.....