San Gimignano - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Bernadette en John Sanders - WaarBenJij.nu San Gimignano - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Bernadette en John Sanders - WaarBenJij.nu

San Gimignano

Door: sandersnaaritalie

Blijf op de hoogte en volg Bernadette en John

18 Juli 2011 | Italië, Montecatini Terme

17 juli

Een dag uit naar San Gigmignano. Een stad met een middeleeuwse architectuur op een berg. Het heeft 5 grote torens en het wordt de middeleeuwse skyline genoemd. Haast net zo imposant als New York. De archtectuur gaf blijk van rijkdom en macht, een stad van rijke kooplieden, wiens macht tot in Noord-Afrika en het nabije oosten rijkten. Volgens ons is dat nu nog steeds.
Het stadje trekt toeristen vanuit de hele wereld en heeft zich gericht op het toerisme. De handel zit nu alleen in de toeristische winkletjes en de vele, vele restaurantjes die qua prijs het dubbele vragen van de overige steden. Een blikje limonade in een restaurant is 3,50!

Oorspronkelijk had de stad 72 torens wij vonden deze 5 al imposant.Het was er vreselijk druk, je kon over hoofden lopen. Jammer want dat maakt het maken van foto's niet echt makkelijk. We zijn na 3 uurtjes ronddolen in deze stad verder getrokken naar de oude stadskern van Volterra

Volterra heeft nog een deels bewaard gebleven Romeins theater, dat prima te bezichtigen is vanaf de muur. De hoge muren hebben nog de massieve stadspoorten en zijn enorm indrukwekkend. Ook hier is het erg druk en kan je verdwalen in dit stadje met de vele straatjes. Prachtig zoals ook hier gewoon overal de was buiten hangt. De Romeinse bouwstijl is zo anders dan de stijl die wij zien in de overblijfselen van de burchten in Frankrijk en Duitsland. Deze Romeinse stijl is hoekig en strak. Maar ook hier erg hoog en met een invloedrijke uitstraling.

Wat opviel was dat de omgeving hier erg groen is en zelfs hier en daar een beetje 'bossig'. Het is ook hoger en daardoor ook meer het Toscane waarover wij gelezen hebben. Erg veel wijnvelden en olijfboomgaarden.

Terug bij ons B&B hebben we een stukje bij ons in de omgeving gewandeld. Heerlijk die rust zonder het massatoerisme. We kregen van de eigenaar een fles zelfgemaakte wijn. Heerlijk maar jeeee wat koppig!

Vandaag (18 juli) even rust en een dagje strand en slenteren door de stad en langs de boulevard. Gewoon even niets....

• 18 Juli 2011 - 16:40

Art En Soof:

Wat een verhalen weer. Geniet er nog maar lekker van, voor je t weet ben je weer thuis.

liefs ons

• 19 Juli 2011 - 11:54

Marielle Van Vliet:

Wat heerlijk om je verhalen te lezen, wij zitten over anderhalve week in dezelfde omgeving! Wij overnachten dan in Riparbella, tussen Cecina en San Gigmignano in. Dus ik lees erg graag mee, zodat wij alvast een beetje in de vakantiestemming gaan komen en ik doe ideeen op!
    Geniet er lekker van!

Liefs, Marielle

• 21 Juli 2011 - 20:40

Linda Len En Willy !:

soms is even niets doen ook energie gevend toch ???
    Willy en Ella chillen ook !!!
    xxx